peenrapiirded

Peenrapiirded on meie kodus praegu väga aktuaalne teema, tegelikult on juba olnud pikemat aega. Täna, kui hakkasin sellest kirjutama, ei teadnud ma millist sõna paari täpsemalt kasutada… on need siis peenraäärised või peenrapiirded ? Kuidagi kentsakalt kõlavad mõlemad sõna … Igal juhul on olnud väga raske välja mõelda, millised võiksid olla meie aia peenarde ääred. Kuigi meil on otsus tehtud, tekivad aeg-ajalt mingid kahtlused ja mõtlen jälle erinevaid variante läbi.(ma lihtsalt olen selline kahtlev ja aegajalt otsustusvõimetu ;) Ning mul puudub selline kujutlusvõime, kus ma saan täpselt öelda, et vot selline sobib ja selline mitte…mul on vaja reaalselt asja näha. Ma pean panema asjad paika ja siis ma oskan öelda, kas see meeldib mulle või mitte. Aga ma ei saa ju siin aias kõiki variante hakata proovima….

Üheks kõige kergemaks ja ka ilusamaks variandiks on vast see, et üldse mingeid piirdeid ei ole. On vaid ilus labidaga löödud sirge äär. Paraku, peenraid tuleb palju ja suht tüütu on käia neid kõiki labidaga ilusaks timmimas.

lelonopo.com foto: lelonopo.com

Ma tean muidugi, mis mulle üldse ei meeldi. Kõige koledamad on need plastikust peenraäärised (minu meelest), eriti jubedad on need rohelised lainelised. Võib-olla, kui selline tume panna oleks täitsa ok..? aga ma arvan, et siiski ei

6foto: manufactum.de

Palkidest servad mulle meeldivad

12 foto: hgfvgardens.com

kuid sellised, püstipidiselt …ei lähe kohe üldse

5
foto: gardenidea.me
11foto: eandreclamation.com

Kivid on ilusad. Aga, aga, siin on ka ikka igasuguseid agasid… Näiteks see – väga tore, aga ma kahtlustan, et sinna kivide vahele kasvab rohi ja seda on ikka jube raske korras hoida.

4www.thegardeningcook.com

Võimalus on teha ka betoonist serv. On olmas lausa selline masin, mis valab serva sinna kuhu vaja ja täpselt nii sirge või käänulise nagu soov on. Ja see on jäädav ja umbrohi ei kasva ka läbi. Miinuseks on vast hind (isegi ei kujuta ette) ja võib-olla päris igale poole vast ikka ei sobi. Teiseks on muidugi see, et kui aastate pärast tahaks aias teha mingeid muudatusi – peenraid suuremaks jne ? Siis pole see võimalik või tuleb asuda lihtsalt lõhkuma.

10www.buygardenedgingssupplies.blogspot.com

Tänavakividest jääb täitse tore serv. Mulle meeldib. Mulle meeldib ka see püstine serv.

3foto: guidinghome.com
3foto: calgarygardendesigns.com

Ja paekivid on muidugi toredad. Meile sobivad ka. Peakive müüre ja aedu on meil siin veel. Ja kõige tõenäolismalt neid me ka kasutama. Kuidas ja millised need servad välja nägema hakkavad, selguvad vast lõplikult töö käigus.

1foto: bhg.com

2

Erinevaid piirdeid on veel. Kui panna pinterestis otsingusse “garden edging” või “garden border”, siis näeb palju toredat ja ilusat :) Tõin siin välja vaid mõned näited.

Lõpetuseks veel mõned lõbusad variandid:

7foto: inspirationgreen.com
8
foto: bloominghillva.blogspot.com
2 thoughts on “peenrapiirded

  1. See viimane on tegelikult väga nutikas, pikniku pidamiseks lausa ideaalne, ei pea vahepeal tuppa jooksma… kus taldrik, pärast ei pea koristama/pesema… torkad samasse tagasi!

    Like

Lisa kommentaar

